Home / FASHION ART DECO / Βιβλιοκριτική: Η Πρώτη Κυρία, Γιώτα Γουβέλη – Έλια Κουρή

Βιβλιοκριτική: Η Πρώτη Κυρία, Γιώτα Γουβέλη – Έλια Κουρή

proti2

Εκδόσεις Διόπτρα

«Σαν ταραχτεί από θεό ένα σπιτικό, η συμφορά περνά από τη μια γενιά στην άλλη».

«Ανατολή χαρά και δύση λύπη, αντάρα ανάμεσα».

To μυθιστόρημα σκιαγραφεί τις ζωές και την πορεία τεσσάρων γυναικών, φλογερών, δυναμικών, σαγηνευτικών και μοιραίων από τη γέννησή τους κάπου στα μέσα της δεκαετίας του ’60 και για μια πεντηκονταετία περίπου στην αθηναϊκή κοινωνία. Η πορεία της ζωής τους είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη ζωή των γονιών τους, μελών μιας πλούσιας κολωνακιώτικης οικογένειας που εισχωρούν στο χώρο της πολιτικής σκηνής και διαδραματίζουν πρωτεύοντα ρόλο σε αυτή. Οι «κοπελούδες» αυτές έχουν δεθεί με τους ιστούς της μοίρας και καλούνται να συνεχίσουν το έργο της οικογένειας και να χαράξουν τη δική τους πορεία άλλες φορές πληρώνοντας τα λάθη και τις επιλογές της οικογένειας και άλλες ακολουθώντας το δικό τους ένστικτο, βιώνοντας με πάθος και ένταση τις καταστάσεις. Τα παιδικά τους καλοκαίρια στο εξοχικό στο Σούνιο έχουν στιγματίσει τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους και τις έχουν γεμίσει με δυναμισμό, ερωτισμό, πάθος, μίσος και διάθεση για εκδίκηση.
Τέσσερις κοπελούδες μεγάλες και τρανές, όμως μόνο η πιο τρανή απ’ όλες θα καταφέρει να στεφθεί Πρώτη Κυρία της χώρας.
Η Γουβέλη με την παραστατικότητα της γραφής της ξεφεύγει υφολογικά και σε επίπεδο πλοκής από ό,τι μας έχει μέχρι τώρα συνηθίσει και στήνει ένα μυθιστόρημα με πρωτότυπη πλοκή στο οποίο αποτυπώνει άρτια και άκρως ρεαλιστικά το τι συμβαίνει –και τι συνέβαινε ανέκαθεν– στο χώρο της πολιτικής και στην κάστα των πλουσίων. Η γραφή, αν και απλή στο σύνολό της, έχει δυναμική και αποτυπώνει μέσω της γλώσσας την ένταση και τη φρεσκάδα που διέπει το μυθιστόρημα. Γνωρίζει καλά σε ποια σημεία να εντείνει και να χαλαρώσει το ρυθμό της αφήγησης και πετυχαίνει να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη και με τον άκρως εικονοποιητικό της λόγο να εξάψει τη φαντασία του.

Μίση, πάθη, ίντριγκες, πόθος, σαγήνη και γνήσιος ερωτισμός δεν λείπουν από τις σελίδες του μυθιστορήματος. Οι περιγραφές είναι κινηματογραφικές και αποδίδουν πλήρως την ένταση, τον ερωτισμό, τον αισθησιασμό, τη γοητεία και τα συναισθήματα που δημιουργούνται στους χαρακτήρες – αποτέλεσμα της ικανότητας της συγγραφέα να περιγράφει χωρίς να καταφεύγει σε κλισέ ή κοινότοπες γλυκανάλατες ιστορίες.
Δίνει έμφαση στη θηλυκότητα και τη γυναικεία υπόσταση της γυναίκας, στην οπτική της, τις απόψεις της, την ανάγκη της για συντροφικότητα, έρωτα, επιτυχία, επαγγελματική ανέλιξη.
Κόντρα ρόλο στην εξέλιξη της υπόθεσης παίζουν η εμβληματική και αντιμυθιστορηματική φιγούρα του γερο-ζητιάνου που προαναγγέλλει τα γεγονότα προσδίδοντας μια νότα μυστηρίου στην πλοκή και η αντι-ηρωίδα, κατά μία έννοια, Ρίκα, με τη χαμένη της βέρα και το μη θηλυκό, μη ελκυστικό παρουσιαστικό που καταφέρνει να γοητεύσει έναν άντρα γοητευτικό «παλαιάς κοπής» και να του αφιερώσει όλη της τη ζωή.
Φυσικά από την πλοκή δεν λείπουν και οι ανατροπές που προσδίδουν ρυθμό και ένταση στη ροή της αφήγησης.

Διαβάζεται μονορούφι και κεντρίζει το ενδιαφέρον.

η πρωτη κυρία

About Natasa

x

Check Also

Άσε τις διακοπές… αδιάκοπες! – Γιώργος Κόκολας

Ιούνιος τελειώνει και πολύ πιθανό θα βρίσκει πολλούς από εσάς, είτε να ...

Αγάπα τον εαυτό σου

‘O,τι σε κάνει να χαμογελάς αξίζει να μένει στη ζωή σου. Έστω ...