Home / IN & OUT / Μια παλιά μυστηριώδης υπόθεση ξανανοίγει – “Criminal Code: Britannicus”, μια μοναδική παράσταση στο Beton7

Μια παλιά μυστηριώδης υπόθεση ξανανοίγει – “Criminal Code: Britannicus”, μια μοναδική παράσταση στο Beton7

IMG_6782

Ένας Ρακίνας υπό το ανακριτικό φως της Διεθνούς Αστυνομίας και των Ιατροδικαστών: Ήταν αλλεργικός στα μανιτάρια ο αυτοκράτορας Κλαύδιος ή δηλητηριάστηκε με περίτεχνο τρόπο; Θα εξιχνιάσει έγκαιρα το μυστήριο η εγκληματολογική ομάδα ή θα τους προλάβει ένας επόμενος φόνος;  

 

Μετά το πολιτικό θρίλερ Capo D’ Istria που ανέβηκε την άνοιξη του 2014 και βραβεύτηκε με τον Έπαινο Δραματουργίας Κάρολος Κουν τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς, η σκηνοθέτις Αναστασία Κουμίδου διασκευάζει και σκηνοθετεί το δεύτερο έργο της στην Αθήνα με άξονα την πολιτική εξουσία και τίτλο «Criminal Code: Britannicus».

Το έργο είναι βασισμένο στο έμμετρο αριστουργηματικό έργο του Ρακίνα «Βρετανικός» και παρουσιάζεται στο Beton7 για 8 παραστάσεις, από τις 15 Απριλίου! 

 Britannicus-012_1

Με τη νέα σκηνοθετική ματιά και διασκευή της ρακινικής εκδοχής του Νέρωνα, μεταφερόμαστε στα γραφεία της Διεθνούς Αστυνομίας, όπου ξανανοίγει ο φάκελος του αιφνίδιου θανάτου του ανώτατου άρχοντα, Κλαύδιου. Οι ήρωες του Ρακίνα γίνονται μάρτυρες και ύποπτοι ταυτόχρονα.  Ανιχνεύονται δηλητήρια και ερευνώνται ειδεχθείς φόνοι, αλλά ο ένοχος παραμένει ασύλληπτος. Όλοι απειλούν και απειλούνται σε ένα πολιτικό περιβάλλον πλήρους πολιτικής αστάθειας.

 Britannicus - web PromoPhoto (5) SB

Κάποιοι κατά συρροή θάνατοι οδηγούν του ερευνητές στο συμπέρασμα ότι έχουν να κάνουν με έναν κατά συρροή δολοφόνο. Η εγκληματολογική ομάδα, μαζί με έναν ιατροδικαστή, διενεργεί την έρευνά της και προσπαθεί να βρει την απάντηση στο ερώτημα: δολοφονήθηκε ο Κλαύδιος; Και αν ναι, ποιος είναι ο δολοφόνος;

Britannicus - web PromoPhoto (1) SB

Η αφροδισιακή πλευρά της εξουσίας και η εξουσιαστική δύναμη του έρωτα.  Η αρχετυπική οιδιπόδεια σχέση μητέρας – γιου. Ένας πρόγονος του Ιάγου. Επίδειξη δύναμης μέσα από το βλέμμα, την καλλιέπεια, το παράλογο χιούμορ και την υπόγεια υπονόμευση της εξουσίας.

Photo 2

Σχετικά με το έργο:

Το έργο του Ρακίνα γράφτηκε το 1664 και αναδομεί τον Ρωμαϊκό κόσμο της εξουσίας, της διαπλοκής, της διαφθοράς και των δολοφονιών. Η Αγριππίνα, δεύτερη σύζυγος και πρόσφατη χήρα του αυτοκράτορα Κλαύδιου, προσπαθεί μέσα από μηχανορραφίες να οδηγήσει το γιο της Νέρωνα στο θρόνο. Παρόλο που ο φυσικός γιος του Κλαύδιου, Βρετανικός, είναι ο επίσημος διάδοχος του θρόνου, η Αγριππίνα πείθει τον Κλαύδιο να δώσει στο γιο της τον τίτλο του επόμενου Ρωμαίου αυτοκράτορα. Μερικές εβδομάδες αργότερα ο Κλαύδιος πεθαίνει. Ο Νέρων αρχίζει να λατρεύει την εξουσία και αποξενώνεται από τη μητέρα του. Κινεί μηχανορραφίες για να κατακτήσει την κοπέλα του Βρετανικού, την Ιουνία, και απειλεί τη ζωή του Βρετανικού. Η Ρώμη βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού.

Britannicus-009

Σημείωμα της σκηνοθέτιδας:

Το έργο «Criminal Code: Britannicus» είναι βασισμένο στο αριστούργημα του Ρακίνα Βρετανικός. Η διασκευή μεταθέτει το σημείο αφετηρίας της ιστορίας και επομένως το κεντρικό πρόβλημα του έργου. Ξεκινά με την επανεξέταση των αρχείων του μυστήριου θανάτου του αυτοκράτορα Κλαύδιου. Παρόλο που η υπόθεση αρχικά είχε κλείσει, καθώς η νεκροψία έδειξε απλή τροφική δηλητηρίαση ως αιτία θανάτου, υπάρχουν πρόσφατα ισχυρές ενδείξεις ότι ο Κλαύδιος δολοφονήθηκε με δηλητήριο.

Μια ειδική μονάδα ερευνών μέσα στη Μυστική Υπηρεσία, ερευνά την υπόθεση, καθοδηγούμενη από μια κάποια πρόσφατα ευρήματα. Οι πράκτορες ρίχνουν φως στο αρχείο του κάθε χαρακτήρα, δημιουργώντας τα προφίλ τους από την αρχή, και τα αντιπαραθέτουν στους χαρακτήρες του Ρακίνα. Ανάμεσα στις διάφορες σκηνές, οι ερευνητές αποσυναρμολογούν και συναρμολογούν το παζλ του θανάτου του Κλαύδιου, ενώ μια ειδική τοξικολόγος δίνει διαλέξεις πάνω σε πιθανά δηλητήρια προκειμένου να βρεθεί το ακριβές δηλητήριο που αφαίρεσε τη ζωή του Κλαύδιου.

Μέσω της μετατόπισης της δραματουργικής εστίασης, η διασκευή φέρνει στο προσκήνιο το εξής ερώτημα: «Ο Κλαύδιος ήταν αλλεργικός στα μανιτάρια ή δηλητηριάστηκε με δόλο μέσω των αγαπημένων του ορντέβρ;  Και έτσι ένα έργο του 1664 μετατρέπεται σε μια εξαντλητική διερεύνηση των χαρακτήρων του Ρακίνα. Ο καθένας από αυτούς θεωρείται και μάρτυρας και ύποπτος, μέχρι να διαλευκανθεί η υπόθεση του μυστήριου θανάτου του Κλαύδιου.

Britannicus-011

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση έργου Ρακίνα: Ανδρέας Στάικος

Διασκευή / Σκηνοθεσία: Αναστασία Κουμίδου

Συνεργάτις διασκευής: Άννυ Ζερβού

Σκηνικά – Κουστούμια: Ανδρέας Σκούρτης

Σχεδιασμός Φώτων: Κατερίνα Μαραγκουδάκη

Κίνηση: Κωνσταντίνος Μίχος

Μουσική: Αντριάνα Μίνου

Φωτογραφία: Δημήτρης Ευλαμπίδης

Βοηθός Σκηνοθέτη: Χιονία Χιωτέλλη

 

Παίζουν οι ηθοποιοί (αλφαβητική σειρά)

Με βάση το κείμενο του Ρακίνα:

Νέρων: Θοδωρής Ελευθεριάδης

Νάρκισσος: Μαρία Ελένη Μακρή

Ιουνία: Ερατώ Πίσση

Αγριππίνα: Εύρη Σωφρονιάδου

Βρετανικός: Νικήτας Χολόγκιτας

Διεθνές Εγκληματολογικό Κέντρο:  

Det 1: Κώστας Πασχαλίδης

Det 2: Χιονία Χιωτέλλη

Τοξικολόγος: Άννυ Ζερβού

Δημόσιες σχέσεις – Επικοινωνία: Μαρκέλλα Καζαμία (Playwalk)

Εκτέλεση παραγωγής – Arts Marketing: Playwalk

Παραγωγή: UpStage 

Χώρος: Beton7, Πύδνας 7, Βοτανικός

Πληροφορίες – Κρατήσεις: 210 7512625

Επίσημος δικτυακός τόπος παράστασης: www.britannicus.gr

About Αλέξης Χαλκίδης

«Στείλτε ένα σύντομο bio και μια φωτογραφία ανφάς.» Ναι ρε, θα σου τυλίξω τα επιτεύγματά μου σε λαδόκολλα φαστφουντάδικη, τώρα αμέσως… απ’όλα το θες; Το κρέας είναι χοιρινό. Low fat κοτόπουλα και μπούρδες δεν παίζουν, δεν έχουν ποτέ την ίδια γεύση με «αληθινό» σουβλάκι και το ξέρεις. Μισός Έλληνας, μισός Άγγλος είμαι αλλά ξέρω πιο μισό έχει την γεύση. Με εξαίρεση τις σπουδές στην Αγγλία, σαν τα κομμάτια λίπος στο καλαμάκι, τρώω την πατρίδα μου με τα άσχημά της μια ζωή επειδή λατρεύω τα καλά της. Τζατζίκι. Πάντα. What you see is what you get. Χύμα στο κύμα και όποιοι αντέξουν. Αν ψάχνετε καλλωπισμούς της αλήθειας, αν δεν αντέχετε σήμερα την έντονη γεύση της πραγματικότητας, μην με διαβάσετε. Τα ζώδια δεν ισχύουν. Καθόλου. Αν κάνετε ομοιοπαθητική είστε ηλίθιοι. Τελείως. Αν νομίζετε ότι μας ψεκάζουν πηδήξτε από τα ίδια αεροπλάνα. Κρεμμύδι εξαρτάται από το πρόγραμμα της υπόλοιπης ημέρας. Πατάτες, κέτσαπ και μουστάρδες δεν έχουν θέση σε σουβλάκι πίτα. Πολλοί με περνάνε για Σαλονικιό αλλά δεν είμαι. Πολλοί gay μου την πέφτουν αλλά δεν είμαι. Δεν κρίνω κανέναν, δεν έχω καν την ικανότητα να κάνω διακρίσεις λόγω ηλικίας, φύλου, ράτσας ή οτιδήποτε. Απλά προσπαθώ να ξέρω τι είμαι και δεν είμαι από αυτούς που ανέχονται να τρώνε πολλά άμυλα μαζί. Στο περιτύλιγμα η πίτα μου είναι λίγο καμένη πια στην μέση ηλικία αλλά βαστάει καλά. Βίτσιο με οτιδήποτε περιλαμβάνει φύση και αθλητισμό, έτσι σε στυλ «αφού βρέθηκα σε ένα καγιάκ, ας το πάω μέχρι το επόμενο νησί». Μερικοί με περνάνε για τεχνολογομανή επειδή ασχολούμαι από μικρός και συγγράφω για αυτά. Προσπαθώ να σκέφτομαι. Οπότε τυλίξτε με σε όποια κόλλα θέλετε τελικά. Είμαι αθεράπευτα αισιόδοξος ότι αν φάμε μαζί 2-3 φορές θα γνωριστούμε καλύτερα και θα μας αρέσει όλους τελικά. Καλή όρεξη. http://www.alexanderchalkidis.com/blog
x

Check Also

Άσε τις διακοπές… αδιάκοπες! – Γιώργος Κόκολας

Ιούνιος τελειώνει και πολύ πιθανό θα βρίσκει πολλούς από εσάς, είτε να ...

Αγάπα τον εαυτό σου

‘O,τι σε κάνει να χαμογελάς αξίζει να μένει στη ζωή σου. Έστω ...